Tuesday 12 November 2013

Vitamin C Sustained Release Shaklee

Finally ada balik Vitamin C Sustained Release ni. Sebelum join shaklee, vitamin nie la yang saya cari-cari. Menunggu hampir setahun tau! Kenapa ye vitamin c 500 mg SR shaklee ni glemer sgt smpai ramainya org nak order? Hebat sangat ker vitamin C Shaklee ni berbanding Vitamin C dari jenama lain? 


Apa yang kite kene ambil tau ialah apa maksud SR ni (sustained release). Sustained release nie bermaksud "pembebasan berterusan" iaitu Vitamin C akan dilepaskan secara berkala setiap satu jam. Setiap tablet vitamin c mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya (500mg). Ujian klinikal telah membuktikan vitamin c di dalam 2 tablet vitamin shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Apa bezanya Vitamin C Shaklee dengan Vitamin C jenama lain? 

1. Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik  
Semua suplemen jenama Shaklee adalah berasaskan bahan semulajadi.

Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama? Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas ....ohh tidakkk!!!

2. Vitamin C Shaklee bersifat 'Sustained Release'
Bagi setiap biji Vitamin C Shaklee (500mg) yang anda ambil, anda akan mendapat manfaatnya secara berterusan selama 5 jam. Ini adalah kerana, Vitamin C nya dilepaskan secara berkala iaitu sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti.

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren!
Secara logiknya manusia tidak akan mampu untuk makan 7 setengah biji buah oren setiap hari seumur hidup tapi dengan mengamalkan sebiji vitamin C Shaklee setiap hari, anda kini mampu ;-)

4. Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids
Vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids. Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar. Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids ;-)

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan
Semua bahan dalam Vitamin C Shaklee adalah semulajadi.



7  manfaat utama vitamin c shaklee iaitu : 
Merangsang pembentukan kolagen - Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot jadi lembik. 

Memperbaiki simptom pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar. 

Peningkatan sistem imun badan - Mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asma, juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema. 

Memerangi kanser - Ia adalah satu satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel sel kanser. 

Mencantikkan kulit - Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen yang menyebabkan kejadian jeragat. 

Memperbaiki insomnia serta masalah stres yang berkaitan mental seperti keresahan. 

Mengekalkan kolesterol sihat - Mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah serta menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah dan skurvi. 

Banyakkan kebaikan Vitamin C Sustained Release ni. Nyata skali ia lain dari Vitamin C yang ada dipasaran. Anda hanya perlu bijak memilih. Pastikan ianya semulajadi. 

Untuk kesan yang lebih 'kencang' anda boleh ambil Vitamin C nie dengan Vitamin E dan jugak ESP. Nak lagi kebabommm.. ambil sekali ngan Shaklee Collagen Powder. Anda pasti akan berpuashati. Insya-Allah.. Amin..   

Berminat boleh pm saya untuk harga diskaun dan konsultasi percume yer.. 


------------------------------------------
MIEZA 
Call/SMS/WhatsApp : 013-2210565
Email miezakawai@gmail.com 
Page : familisihatonline 
------------------------------------------

COD Area : Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat, Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...