Saturday 8 March 2014

ESP Shaklee Membantu Menurunkan Kadar Kolestrol

Ya!! memang benar! ESP Shaklee mampu membantu menurunkan kadar kolestrol anda! Tapi sebelum tu, jangan confiuse yer, kadar kolestrol yang saya maksudkan adalah kolestrol dalam darah, maksudnya ia boleh terjadi kepada sesiapa. Mereka yang kurus juga tidak terkecuali!


Kolestrol, salah satu bahan yang menjadi punca utama kepada masalah peyakit jantung. Apabila kandungannya tinggi di dalam darah, ia berpotensi melekat pada dinding salur darah dan membuatkan salur darah mengecil dan akhirnya boleh tersumbat. Proses ini dikenali sebagai atherosclerosis. Sekiranya berlaku pada arteri yang ke jantung, kesannya adalah penyakit jantung. Sangat merbahaya! Anda tentu tak mahu kan? 

Jadi, BAGAIMANA ESP SHAKLEE MEMBANTU??


"Kelebihan ESP ialah ia menyokong kesihatan imunisasi badan, mengawal paras kolestrol, menyokong kesihatan jantung dan prostat dan juga mengawal paras gula dalam darah."

Risiko penyakit jantung meningkat selari dengan jumlah kolesterol tubuh anda. American Journal of Clinical Nutrition juga melaporkan bahawa diet rendah indeks glisemik mengurangi kolesterol jahat dan trigliserida dalam waktu satu bulan. Kalau anda nak tahu, ESP Shaklee adalah antara makanan kesihatan yang mempunyai indeks glisemik yang rendah iaitu 39 kurang dari 55!

Apakah indeks glisemik??

Diperkenalkan pada tahun 1981 oleh seorang ahli sains bernama Dr. Jenkins. Beliau telah menerangkan konsep GI ini dalam Jurnal Perubatan Nutrisi Klinikal Amerika (American Journal of Clinical Nutrition) sebagai panduan untuk seseorang mengekalkan kestabilan gula dalam darah. Indeks glisemik adalah indeks pengukuran mengenai kesan makanan yang mengandungi karbohidrat ke atas paras glukosa darah.

Siapa yg memerlukan index glisemik yg rendah?
1. Mereka yang mempunyai tahap kolestrol tinggi
2. Pesakit diabetes
3. Mereka yang ingin berdiet.

Saya kongsikan pengalaman Puan Nieyza dalam menangani masalah kolestrol beliau. Beliau telah berjaya menurunkan kadar kolestrol dari 5.2 kepada 3.7! Tentunya dengan ESP Shaklee!!


Testimoni ESP Kawal Kolestrol
Testimoni ESP Kawal Kolestrol

Sebenarnyakan, saya juga mengalami masalah yang sama dengan Puan Nieyza. Walaupun berat badan saya normal, saya juga mempunyai masalah kadar kolestrol yang tinggi. Seriau tau! Tak pasal-pasal nanti boleh kena penyakit jantung. Oh!!! tidak!! Ikuti kisah saya DI SINI. ESP memang membantu!

Nampak tak kebaikan dan kelebihan ESP Shaklee? Jom dapatkan ESP bulan ni dengan harga promotion yang menarik. ESP membuatkan anda rase segar dan bertenaga.

Selain daripada diambil berasingan, ESP juga boleh dicombinekan dengan vitamin lain untuk manfaat kesihatan yang berbeza. Boleh lihat Set Combo ESP Special Di SINI 

Untuk keterangan lanjut, konsultasi percuma dan HARGA ISTIMEWA, hubungi saya :)

Hubungi saya;
MIEZA 
Call/SMS/WhatsApp : 013-2210565
Email : miezakawai@gmail.com 
Page : familisihatonline 
COD Area : Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat, Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya

Nota : Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat, jemput click "google+1" :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...