Wednesday 25 December 2013

Atasi Rambut Gugur dengan Set Rambut Gugur Shaklee

Rambut gugur tak terkawal? Owwhhh no!!! Anda mengalami masalah keguguran rambut yang serius?? Bimbang menjadi botak sebelum waktunya?

Haaa.. tentu risau kan? Asal sikat je, rambut banyak yang gugur. Lagi-lagi jika anda berambut panjang. Jika wanita, boleh diselesaikan lagi sebab kita bertudung. Kalau lelaki bagaimana pula? Heeee..Tiada siapa yang ingin menjadi botak di usia muda. Tidak kira lelaki mahupun wanita, penjagaan rambut sangat penting. Tentu kita ingin dilihat menarik oleh pasangan kita kan? Kalau dah botak, penampilan jadi kurang menarik seterusnya keyakinan diri akan merudum.

Masalah keguguran rambut tidak semestinya berfaktorkan usia. Tahukah anda 30% lelaki mengalami masalah ini semasa berusia 30 tahun?  Usia muda tu.. Rambut kita mengalami 3 fasa – anagen : fasa menumbuh; catagen : fasa memanjang; dan telogen : fasa berehat. Rambut kita sentiasa ada rambut baru dan rambut yang gugur. Namun yang jadi masalah kalau rambut banyak sangat gugur, hingga ia tidak dapat menghambat kitaran anagen.

Berikut adalah beberapa sebab rambut gugur :
1) Hormon yang tidak seimbang terutama selepas melahirkan
2) Kurang rehat/mengalami stress
3) Penjagaan rambut yang tidak tepat
4) Kekurangan vitamin yg dperlukan oleh rambut spt zink & multivitamin
5) Penggunaan syampoo yg banyak bahan kimia

Sekiranya anda telah cuba bermacam-macam jenis produk untuk menghalang atau mengurangkan keguguran rambut tetapi kurang berkesan, saya syorkan beberapa vitamin shaklee yang boleh anda cuba;

- Zinc Complex (untuk rambut rosak, rapuh dan bercabang)
- B Complex (untuk masalah peredaran darah)
- ESP (untuk rambut rapuh dan bercabang)


Mari kita lihat khasiatnya:

ESP : ESP adalah sumber protein terbaik! Kekurangan protein menyebabkan pertumbuhan rambut menjadi perlahan. Pastikan bahawa anda makan cukup protein agar rambut anda tumbuh lebih cepat dan sihat.

B Complex : Salah satu punca rambut gugur adalah disebabkan tekanan emosi. B Complex adalah vitamin anti-stress yang membantu untuk memberi perasaan tenang. Kandungan utama vitamin B3 adalah berguna untuk membaiki aliran darah pada kulit kepala, vitamain B6 pulak untuk mengelakkan rambut dari gugur. Vitamin B12 juga memainkan peranan untuk elak rambut gugur. Kesimpulannya kelebihan B Complex sangat banyak untuk masalah rambut gugur.

Zink Commplex : Diet yang kurang zink boleh membawa kepada kelemahan sistem imun yang boleh menyebabkan keguguran rambut. Zink boleh memainkan peranan yang penting dalam modulation paras testosteron pada lelaki normal. Apabila hormon seimbang maka risiko kehilangan rambut boleh dikurangkan. Zink boleh menguatkan folikel rambut anda dan boleh membantu mencegah beberapa jenis keguguran rambut.

Jika anda suka, boleh juga gunakan Revitilizing Shampo Shaklee untuk membantu mengatasi masalah rambut gugur. Istimewanya shampoo ini kerana ia bebas paraben dan SLS. 

Berikhtiar itu penting, mana tahu selepas menggunakan vitamin Shaklee, rambut anda tidak lagi gugur dan bertambah lebat. Tentu hebatkan! Harga set ini pun mampu milik :)

Berminat?

Hubungi saya, 
MIEZA 
✆Call/SMS/WhatsApp: 013-2210565
✉ Email: miezakawai@gmail.com 
Page : https://www.facebook.com/familisihatonline
➲ COD Area: Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat,
Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya 

Nota : Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat, jemput click "google+1" :)



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...