Saturday 14 December 2013

Omega Guard Shakle : Lemak yang Membantu Membakar Lemak??

Memang best bila promo Omega Guard ni. Sebabnya ia sesuai di makan oleh semua lapisan umur. Dari kanak-kanak hinggalah warga emas. Tahukan anda bahawa Omega Guard adalah lemak yang membantu membakar lemak?? Hohoho..lemak yang boleh membakar lemak?? Menarikkan? Selama ni kita selalu didedahkan yang minyak ikan baik untuk otak dan kecantikan..Tapi tahukah anda bahawa minyak ikan juga membantu anda dalam pembakaran lemak?? Haaa.. ni mesti best untuk kite tahu. Jom baca lanjut.

Ketahui Rahsianya
Rahsianya ada pada fatty acid iaitu asid lemaknya.
Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin".
Leptin adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang.

Sekarang anda dah nampak bukan?
Bukan semua LEMAK itu tidak bagus.
Inilah contoh lemak yang bagus iaitu ASID LEMAK OMEGA 3.
Sila tonton :)

Betul ker omega membantu anda membakar lemak?? 
"A study published in the International Journal of Obesity showed that supplementing the diet with omega 3 fish oil increases the number of fat calories burned per day by up to 26%"

''Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can't make them.''

"Kajian Australia menunjukkan bahawa apabila orang ramai mengambil Omega-3 lemak semasa program senaman, ia membakar lebih banyak lemak berbanding orang yang tidak mengambil Omega-3 lemak asid dan orang yang menjalankan & mengambil jenis lemak yang lain".

 Sumber dari: Energyfirst

'' Suplemen minyak ikan boleh membantu mereka yang mengalami berat badan berlebihan dan mereka yang mempunyai tekanan darah tinggi untuk menurunkan berat badan. Menurut National Institutes of Health. Omega-3 asid lemak atau asid lemak poli-taktepu dijumpai dalam minyak ikan. Mereka dianggap penting untuk diet anda kerana tubuh kita tidak boleh menghasilkannya sendiri.''


Bagaimana pula caranya omega berfungsi sebagai pembakar lemak?
1. Lemak omega-3 membantu anda membakar lemak dengan membantu badan anda bertindak balas dengan lebih baik kepada hormon yang dipanggil Leptin.
2. Leptin memberitahu badan anda (otak anda) untuk menyekat selera makan anda dan membuat anda kurang makan supaya anda boleh mengekalkan atau mengurangkan berat badan anda.
3. Leptin meningkatkan kadar metabolisme anda dengan meningkatkan output tiroid. (tiroid menyelaraskan metabolisme anda)
4. Leptin juga menyebabkan badan anda untuk membakar lemak untuk tenaga.
5. Lemak omega-3 membantu anda mengawal rasa lapar anda dengan menstabilkan paras gula dalam darah anda

PENTING!!!
Harus ingat bahawa pengambilan Omega Guard mestilah disertakan dengan corak pemakanan yang sihat dan terkawal, senaman yang konsisten serta pengambilan air masak dan buah-buahan berserat yang banyak untuk kesan yang lebih optimum :) 

Berminat?


Hubungi saya,
MIEZA 
✆Call/SMS/WhatsApp: 013-2210565
✉ Email: miezakawai@gmail.com 
Page : https://www.facebook.com/familisihatonline 
➲ COD Area: Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat, Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...