Wednesday 18 December 2013

Set Kesihatan Kanak-kanak Shaklee Pilihan Terbaik & Semulajadi Untuk Anak Anda

Salam kepada penyunjung blog myvitahealth :)

Sempena bulan Omega ni ada baiknya jika saya buat  lebih entry mengenai kebaikan Omega Guard Shaklee. Mungkin masih ada yang tidak tahu kelebihannya. Lebih banyak kita share, lebih banyak info yang akan kita tahu. Sharing is caringkan?? Jadi, hari nie, saya ingin kongsi mengenai vitamin Shaklee yang sesuai untuk diberikan kepada anak-anak anda yang mana salah satunya adalah Omega Guard.


Untuk kanak-kanak membesar secara normal, makanan memainkan peranan yang penting. Semestinya sebagai ibu bapa kita mencari hanya yang terbaik buat anak tersayang. Bagi memastikan perkembangan serta tumbesaran anak berada pada tahap normal, anda perlu peka tentang vitamin dan mineral yang diambilnya. Pakar pemakanan mencadangkan kanak-kanak mengambil 40mg vitamin C, 400mikrogram vitamin A, 10mg zat besi, 10mg zink dan 50 mikrogram folat setiap hari.

Namun begitu, kebanyakkan kanak-kanak hari ni sangat memilih makanan, walaupun tidak semua begitu. Kanak-kanak kurang gemar makan sayuran hijau dan ada setengahnya suka makan nasi  bersama telur sahaja.

Di sinilah pentingnya pengambilan vitamin untuk anak-anak yang sedang membesar kerana mereka memerlukan zat dan nutrien yang penting dalam pertumbuhannya. Contohnya protein untuk tumbesaran, kalsium untuk membentuk tulang dan gigi yang kuat dan sihat, DHA untuk perkembangan otak dan macam-macam lagi. Sangat beruntung jika anak-anak didedahkan dengan vitamin semulajadi sedari kecil supaya mengurangkan pengumpulan toksin dalam badan akibat dari pemakanan yang tidak sihat. Bukan apa, ramai juga antara kita yang gemar memanjakan anak-anak dengan makanan segera. Boleh diberi, tapi biar berpada. Anak-anak yang sering makan ‘makanan segera' akan cenderung untuk mengalami obesiti.

Shaklee ada combinasi vitamin yang sesuai ianya semestinya PILIHAN TERBAIK untuk anak anda :)

"MEALSHAKES + OMEGA GUARD + CHEWABLE VITA C PLUS"
 

Apakah kelebihan Set Kesihatan Kanak-kanak ini? Jom ketahui manfaatnya :

  • Meningkatkan sistem imun anak.Jadi anak tidak mudah mendapat penyakit.jka sakit akan cepat sembuh.
  • Meningkatkan selera makan anak.
  • Membantu mengurangkan masalah eczema
  • Kulit yang berparut akan cepat pudar 
  • Membantu mengatasi masalah sembelit anak
  • Membantu mencantikkan tekstur kulit.
  • Menjadikan anak lebih sihat, bertenaga dan aktif sepanjang hari.
Nota : Setiap bancuhan Shaklee Meal Shake memberikan satu pertiga daripada US RDA dengan 19 vitamin/ galian yang diperlukan bersama dengan protein, galian dan 3gm serat. Ia adalah pemakanan tambahan yang lengkap.

  • Makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan Omega Guard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3  termasuk DHA dan EPA.
  • Penting bagi perkembangan dan fungsi otak
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Menapis segala virus dan bakteria daripada badan
  • Kanak-kanak yang mengambil Omega-3 sedari kecil dapat mengurangkan jangkitan pernafasan.
Info tambahan :  Asid lemak Omega 3 ini tidak dapat dihasilkan oleh badan kita tetapi sangat diperlukan oleh tubuh kita untuk menjalani kehidupan seharian kita.

Chewable Vita-C @100mg
  • Menguatkan fungsi Imunisasi. Tubuh badan anda boleh melakukan banyak perkara, tetapi ia tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C.
  • Membantu mengekalkan pertahanan semulajadi tubuh badan
  • Membantu anda menjaga kesihatan gigi dan gusi serta struktur tulang. Ia sangat penting bagi gigi yang kuat dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging
  • Untuk kesihatan tulang, gigi, gusi serta juga struktur am tubuh badan
Testimoni


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.


Hubungi saya,
MIEZA 
Call/SMS/WhatsApp: 013-2210565
Email: miezakawai@gmail.com 
COD Area: Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat, Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...