Tuesday 3 December 2013

Set Penyusuan Bajet Shaklee

Salam petang semua :)


Melihat pada kemontelan anak buah saya, Muhammad Al-Fateh, tergerak hati pula nak update mengenai penyusuan ibu. Uminya merangkap adik saya memang mengambil Set Penyusuan Bajet Shaklee. Alangkah bagusnya jika saya kenali Shaklee lebih awal.. huhuhu. Ibu-ibu yang menyusukan anak, dah cuba set penyusuan Shaklee? Bagi ibu-ibu yang telah cuba set penyusuan ini, mesti dah jatuh hati dan repeat order. Pada yang belom, jangan ditunggu lagi yer, jangan fikir lama-lama apatah lagi untuk anak tersayang.

Bagi ibu-ibu yg kurang bajet untuk mendapatkan set penuh penyusuan, saya syorkan ambil set bajet penyusuan yg terdiri dari ESP & Alfalfa yang mana akan membantu anda meneruskan penyusuan secara eskslusif selama 2 tahun. Dalam Shaklee banyak set penyusuan ditawarkan berdasarkan bajet anda :)


Secara asasnya set ini membantu untuk menyokong konsep penyusuan iaitu supply dan demand. Dengan menggunakan set asas ini akan membantu ibu-ibu terutamanya untuk mengepam dan menyimpan stok susu lebih banyak. 
 
Mari kita lihat fungsi kedua-duanya;
Alfalfa yang mempunyai banyak kegunaannya yang mana bertindak sebagai peransang pengeluaran susu (milk booster). Alfalfa atau dikenali Medicago sativa yang dianggap sebagai galactagogue iaitu  untuk menggalakkan laktasi pada manusia ataupun haiwan yang memakannya. Ia juga membantu menambahkan jumlah lemak dlm susu ibu. Lemak berkrim jadinya! Memakan alfalfa membuatkan anda akan merasa lebih lawas dan membuang angin di dalam badan, Ia boleh diambil secara sederhana dan ia adalah selamat dan bernutrisi. Alfalfa tidak masuk dalam susu badan anda. Cuma bertindak sebagai penggalak sahaja. Walaubagaimanapun, AWAS alfalfa yang berlebihan boleh menyebabkan cirit birit. Dan disebabkan itu, alfalfa perlu diambil secara sikit demi sedikit.

Nota : Alfalfa seperti tumbuhan hijau yang lain mengandungi Vitamin K dan pengambilan nya boleh terganggu dengan pengambilan ubat anticoagulant. (Ubat anticoagulant adalah untuk menghalang pembekuan darah). Selain itu peringatan untuk mereka yang mengalami penyakit auto-immune SLE (Systemic Lupus Erythematosus) yang mana akan mencetuskan ataupun memburukkan keadaan pesakit SLE itu.

ESP berasaskan soya untuk membantu memekatkan dan membantu melancarkan penghasilan susu badan. Ia sangat bagus untuk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir terus kepada bayi melalui susu ibu, Bagi yang tidak pernah cuba set penyusuan Shaklee, memang terdapat perbezaan kelikatan ataupun kepekatan susu itu.

ESP tidak akan membanyakkan susu tapi membantu memekatkan susu dengan konsep penyusuan diamalkan iaitu mengepam mengikut jadual dan dilakukan secara konsisten. ESP adalah protein yang membantu tubuh badan untuk lebih bertenaga disebabkan terpaksa menyusu ataupun mengepam selang 4-5jam kan. Anda juga akan dapat bonus lain di mana ESP membantu anda lebih bertenaga dan pada masa yang sama turut menampung ataupun topup nutrisi yang telah hilang bersama susu yang diberikan kepada bayi anda. Kulit pun tidak kering ataupun kusam.

Susu ibu adalah makanan terbaik bayi anda. Ia mengandungi khasiat pemakanan yg seimbang utk pembesaran dan perkembangan bayi. Susu ibu juga mempunyai daya tahan yg diperlukan oleh bayi demi melindunginya dr serangan dan jangkitan yg biasa dihadapi oleh bayi yg baru lahir. Pengambilan vitamin bukan sahaja meningkatkan hasil penyusuan tetapi penting untuk kesihatan ibu & bayi itu sendiri. Jangan tak tau yer, set ini juga mampu membuatkan anda kurus selepas bersalin :)

Apa ditunggu lagi? pm/wazap2 saya tanpa ragu2 okey! 

Hubungi saya,
MIEZA 
Call/SMS/WhatsApp: 013-2210565
Email: miezakawai@gmail.com 
COD Area: Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat, Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya 
Nota : Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat, jemput click "google+1" :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...