Thursday 28 November 2013

Kurus dengan Vitamin Shaklee


Salam petang ^_^)”

Kurus impian semua baik lelaki mahupun wanita. Seringkali cantik itu dikaitkan dengan kurus.  Kurus itu cantik! Dua benda yang sangat sinonim.  Wanita berbadan gemuk dikatakan kurang menarik.  Hakikatnya semua wanita inginkan tubuh yang kurus. Tapi bagaimana caranya untuk kurus? Berhati-hatilah dalam memilih produk pelangsingan berat badan kerana ada diantaranya boleh mengundang maut.

Jangan bimbang, Shaklee memang ada menyediakan vitamin-vitamin yang bersesuaian untuk mereka yang ingin kurus secara selamat. Bukan itu saja, malah ia juga sangat memberi kesan positif kepada kesihatan.

Secara asasnya, bagi anda yang nak kurus, anda perlu amalkan 3 perkara:

1. Detox (Herblax/Alfalfa) 
2. Pemecah Lemak (Lecithin/Omega Guard)
3. Protein (ESP/Cinch Shake) 

Mari lihat hubung kaitnya ketiga-tiga vitamin di atas 
Detox - Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Penyerapan nutrient  terhadap badan akan berada ditahap optimum selepas dinding usus kita bersih dari toksin. Ingin kurus?? Paling utama kena DETOX dulu yer)

Pemecah lemak - Lecithin berfungsi untuk memecahkan lemak-lemak degil badan kita. Lecithin dikenali sebagai 'pengemulsi semulajadi' kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak dan membantu lemak terapung dalam darah seterusnya mencegah lemak dari melekat di dinding membran. Lecithin tidak boleh dihasilkan oleh badan, tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan kita.
Omega Guard pula bagaimana?
Omega Guard terkenal sebagai supplement yang mengawal paras kolestrol seterusnya menjaga kesihatan jantung. Tetapi, tahukan anda yang Omega juga berfungsi untuk membakar lemak? Rahsianya adalah pada fatty acid iaitu asid lemaknya. Omega Guard juga mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak omega 3 ini membantu meningkatkan paras hormon "leptin". Leptin ini adalah hormon yang bantu mengawal selera makan. Jika paras leptin dalam badan adalah tinggi maka selera makan kita akan berkurang. Selain itu, Leptin ini juga boleh membantu meningkatkan metabolisma badan. Bila metabolisma meningkat, maka cepatlah lemak dibakar di mana ia akan membantu kita untuk mengurangkan berat badan. Tak semua LEMAK itu tidak bagus...ini salah satu contoh lemak yang bagus iaitu OMEGA 3 FATTY ACIDS. 

Perbezaan Lecithin dengan Omega Guard?
Fungsi Lecithin dan Omega Guard untuk pengurusan berat badan adalah sama iaitu membakar lemak. Bezanya adalah pada harga. Lecithin lebih murah berbanding Omega Guard...tapi, murah tak semestinya tak berkesan ye....cuma Omega lebih bertindak pantas.

Protein - Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sehingga 35%. Selain itu, pengambilan protein juga mampu memberikan rasa kenyang yang lebih lama dan menjadikan badan lebih bertenaga.
Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Ingin kuruskan badan dan tampil langsing? Anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan produk-produk yang bersesuaian untuk anda. Konsultasi adalah percuma untuk pelanggan-pelanggan saya :) 

Hubungi saya,
Email: miezakawai@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-2210565 (mieza)
Page : https://www.facebook.com/familisihatonline
COD Area: UM, Kerinchi, PJ, sekitar Cheras, Hulu Langat, Kajang


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...