Sunday 9 March 2014

Pudarkan Stretch Mark Dengan ESP dan Vitamin C Shaklee

Salam semua,

Mommy-mommy di luar sana, anda ada mengalami masalah stretch mark semasa proses mengandung? Stretch mark adalah igauan ngeri bagi mommy-mommy yang telah bersalin. Hadoiii! cacat penampilan dibuatnya kan?

Sebelum lebih lanjut, ketahui dulu apa itu stretch mark?
Ia adalah garis-garis putih yang terdapat pada beberapa tempat seperti perut, payudara, paha, lengan. Ia muncul akibat kulit meregang dalam waktu singkat sehingga kulit kehilangan elastisinya. Stretch mark kerap muncul pada wanita saat hamil atau saat badan mengalami kegemukan yang awalnya kurus. "Hampir 90% wanita hamil terkena stretch mark," kata Dr. Nanden S. Prabu, SpKK dari Obagi Dermatologi Medical Clinics. 

Kulit terdiri dari tiga lapisan, lapisan paling dalam disebut subcutaneous, lapisan tengah dermis dan yang paling luar epidermis. Terjadinya stretch mark adalah pada lapisan dermis. Lapisan ini dipenuhi dengan pembuluh darah, sebenarnya lapisan ini terbuat dari jaringan elastis, namun bila tubuh membesar dalam waktu singkat, saraf ini akan melemah dan akhirnya pecah akibat kulit yang menipis. Stretch mark banyak terdapat pada wanita berkulit gelap karena mereka lebih banyak menghasilkan melamin.  

Tapi anda jangan confiused, ada beza stretch mark dengan selulit tau! Boleh lihat perbezaannya DI SINI.

Semasa mengandung, anda macam redha jer dengan stretch mark yang bermaharajalela. Apa sahaja sanggup dilalui demi bayi yang dikandung. Tetapi bagaimanakah selepas bersalin? Tentu anda tidak mahu membiarkan kesan stretch mark kekal dibadan. Lihat depan cermin mesti rasa tak best kan? Apatah lagi bila suami yang melihatnya!

Menghilangkan stretch mark ini tidak semudah mencegahnya dari berlaku. Oleh yang demikian cara terbaik adalah melalui pencegahan. Saya ada berita baik!! Anda sebenarnya boleh meminimakan kesan stretch mark dengan mengamalkan ESP serta Vitamin C Shaklee.


Kena percaya yer.. Jom lihat TESTIMONI pengguna yang telah berjaya :) 

TESTIMONI 1

TESTIMONI 2

TESTIMONI 3

PERANAN ESP
ESP berperanan memperbaiki struktur kulit kita kerana ia merupakan sumber protein terbaik. Protein amat penting dalam proses pembentukan dan pembaharuan sel kulit serta membentuk 'elastic fiber' untuk penegangan kulit tau! Sel-sel lama dan rosak juga akan disingkirkan dan digantikan dengan sel baru yang sihat.

Sebab itu, parut susah nak hilang bila kita tidak mengambil protein yang cukup kerana sel-sel yang lama itu tidak dapat digantikan dengan sel yang lebih sihat. ESP juga membantu penyerapan vitamin lain berada pada tahap optimum. Sebab tu, jika ESP diambil bersama suplemen-suplemen lain, ianya akan cepat menyerap dan memberi kesan yang lebih baik berbanding mereka yang tak ambil ESP bersama. 

Adalah lebih sempurna jika anda mengamalkan ESP dengan Vitamin C untuk mengatasi masalah ini;

PERANAN VITAMIN C
Manakala Vitamin C pula penting bagi pembentukan kolagen. Kolagen adalah sejenis protein, iaitu kumpulan utama kulit yang menghubungkan dan menyokong tisu badan lain seperti kulit, otot, tendon, tulang, urat, organ dalaman serta terdapat di dalam gigi. Kolagen bersama keratin  menjadikan kulit kuat dan anjal dan secara tidak langsung membantu mengurangkan kedutan dan stretch mark! 

Tuudddiiiiaaaa.... ramai yang dah berjaya tau! Anda bila lagi? Masa mengandung dah boleh amalkan ESP dan Vitamin C yer.. lagi bagus! Pudarkan serta hilangkan stretch mark anda secepat yang mungkin! Tampil yakin di depan cermin dan juga di depan suami!! heeee 

Berminat untuk mencuba ESP? Dapatkannya dengan harga promosi untuk sepanjang Mac 2014. Jangan lupa Vitamin C juga yer.

Hubungi saya;
MIEZA 
Call/SMS/WhatsApp : 013-2210565
Email : miezakawai@gmail.com 
Page : familisihatonline 
COD Area : Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat, Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya

Nota : Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat, jemput click "google+1" :)
  

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...