Friday 14 February 2014

ESP Shaklee : 20 Resepi Best Yang Boleh Anda Cuba

Salam..

Hati saya meronta-ronta ingin meng’up-date’ blog kesayangan. Berhari juga saya terpaksa membiarkan blog ini bersarang. Bukannya apa, seminggu dua ni saya sibuk membantu menguruskan majlis perkahwinan adik lelaki saya. Maklumlah, saya ni kakak yang sulong tentunya tanggungjawab tu lebih besar. Terasa seperti saya pula yang kahwinkan anak. Kami sekeluarga memang tertunggu-tunggu hari bahagia ini kerana adik-beradik yang lain sudahpun berumahtangga, akhirnya sampai juga turn beliau. Ahlamdulillah.. tayang gambar kami sedang sua-suka :)



Dalam kesibukan menguruskan kerja harian dan ditambah pula dengan kesibukan menguruskan majlis perkahwinan adik, pengambilan suplemen Shaklee tidak saya lupakan terutamanya ESP yang menjadi kegemaran saya. ESP dan suplemen yang lain penting bagi memastikan tenaga dan kesihatan saya berada di tahap yang baik.

Pengambilan ESP setiap pagi memang tidak dinafikan memberikan tenaga berganda dari biasa. Selain dari memberi rasa kenyang, biasanya saya akan sentiasa bersemangat setiap hari. ESP memang terbaik!! 

Saya & ESP

Jom tengok apa yang best sangat dengan ESP Shaklee nie. Kenapa ramai yang menggemari ESP?

1) ESP menjadikan kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri
2) ESP menganjalkan semula payudara yang kendur dan mengembalikan kecantikkan payudara anda
3) ESP memberi tenaga, badan semakin sihat dan kurang letih
4) Bagi ibu-ibu yang menyusukan anak, ESP sangat-sangat membantu menghasilkan susu dengan lebih cepat dan merupakan salah satu milkbooster yang hebat
5) ESP juga membantu menghaslkan susu yang lebih pekat dan berkrim, kesannya bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
6) Bagi ibu-ibu mengandung, ESP membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu di tahap optimum
7) Cepat kenyang dan membantu dalam pegurusan berat badan.
8) Berupaya menghilangkan parut jerawat di muka, kerana terjadinya parut akibat kekurangan protein unuk membentuk sel baru dan menyingkirkan sel kulit mati.
9) Berkesan mengurangkan eczema dan masalah kulit 

Kebaikan ESP Shaklee

Dalam usia sekarang, pengambilan ESP sangat penting bagi saya! Heee..Bancuhan ESP saya sangat simple! Cume tambahkan ESP dengan 200ml air suam atau sejuk sahaja. Tetapi, ada juga yang kurang menggemari rasa soya. Jangan bimbang atau terus putuskan niat untuk mencuba ESP kerana ia boleh dibancuh dengan perasa minuman yang lain. Jom tengok resepi yang anda boleh cuba.

Cadangan RESEPI ESP Shaklee
  • ESP + Air suam
  • ESP+ Fresh Milk (sama ada susu kotak atau susu tepung)
  • ESP + Fresh Milk + kurma (rendam kurma dalam susu..after few hours..blend/shake it and mix with 1 sudu ESP)
  • ESP + SusuAnmum
  • ESP + Performance Drink Shaklee + MealShake Shaklee
  • ESP + Nesvita 3in1
  • ESP + jus twister tropicana
  • ESP + Ribena
  • ESP + any fruit juice ( tembikai, epal, lobak putih,peria,pegaga)
  • ESP + Milo/Horlicks
  • ESP + sirap bandung
  • ESP + fresh milk + 1sudu madu + 1sudu oat + 1sudu serbuk koko (blend) *boleh mix setengah sudu kecikserbuk Shaklee fiber (jika ada)
  • ESP + KOKO + OAT
  • ESP + Milo/Serbuk Coklat Cadbury + SUSU HL
  • ESP + kurma + oat+ susu tepung + madu + air msk (blend)
  • ESP + kurma + kismis + badam + fresh milk
  • ESP + meal shakes + MILO
  • ESP + Nestle Bliss (sejuk2 dari peti ais)
  • ESP + Kurma + nestum (bukan 3 in 1) + mealshakes + susu tepung
  • ESP + kurma + badam + avocado + ais(blend sekali) 


  • Jangan bancuh dengan air panas, air kafein atau air berkarbonat sebab boleh hapuskan nutrisi
  • Jangan ambil lebih dari 3 sudu sehari kerana ini akan membebankan ginjal
  • Gunakan tumbler atau shaker atau botol tupperware untuk menggoncang/SHAKE bancuhan ESP untuk lebih mudah larut. 


Anda boleh lihat TESTIMONI ESP Shaklee DI SINI.

Anda boleh dapatkan ESP daripada saya. InsyaAllah.. stock sentiasa ada. Pembelian ESP daripada saya melayakkan anda untuk mendapat konsultasi berterusan serta freegift :)

Hubungi saya;
MIEZA 
Call/SMS/WhatsApp: 013-2210565
 Email: miezakawai@gmail.com 
 COD Area: Bandar Mahkota Cheras, Bandar Tun Razak, BTHO, Cheras, Hulu Langat, Kajang, Universiti Malaya, Petaling Jaya


Nota : Jika anda rasa maklumat ini bermanfaat, jemput click "google+1" :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LINKWITHIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...